Dag 2 Johannesburg Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jaap Brinkman - WaarBenJij.nu Dag 2 Johannesburg Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jaap Brinkman - WaarBenJij.nu

Dag 2 Johannesburg Hazyview

Blijf op de hoogte en volg Jaap

06 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

We landen op tijd en halen de auto op. Een mooie Hyundai IX35. Die stond ooit nog eens op mijn lijstje voor thuis maar is door de familie afgekeurd. Nu hoor ik alleen maar bewonderende geluiden, het zal wel aan mij liggen. 10:00 uur vertrekken we, op weg naar Hazyview. Opgewekt stap ik rechts in, nadat Marijke dit ook had geprobeerd en begreep dat dit de verkeerde kant moest zijn. Ik gooi de auto in zijn achteruit en dan schakel je met links, dus geen automaat kijk je eerst naar rechts, oh nee eerst naar links en vervolgens rijd ik als een bejaarde met gierende motor weg terwijl we echt maar 5 kilometer per uur gaan. Niet omkijken gewoon doen alsof ik altijd zo weg rij. Links schakelen is niet mijn hobby. Ik zet mijn knipperlicht aan en als beloning gaat de ruitenwisser aan. Dat zit dus ook contra. De TomTom valt om de kilometer van het dashboard maar voor de rest gaat het soepel. Na een lunch onderweg begint Zuid Afrika te lijken op Zuid Afrika zoals we het ons hadden verbeeld. We zijn onderweg krottenwijken, struisvogels, bavianen, fruitverkopers mensen langs de snelweg, heel veel politie en robots in Nelspruit. Een robot is een stoplicht. “Yes it is a robot mister because of the red yellow green light”. Ik heb die film gemist denk ik.
Als we na een lange route Hazyview bereiken is ons hotel, Hippo Hollow snel gevonden. We worden getrakteerd op een appelsap en krijgen gelijk de sleutel mee, we zijn nog niet eens binnen geweest. Vervolgens onderweg naar de riverview lodges. Geweldig, de olifanten staan aan de andere kant van het water heerlijk loom bij elkaar. De kinderen stuiteren bijna het huisje weer uit en op ons terras, waar ik dit nu ook aan het typen ben, zien we de kolossen nog beter. You’re lucky zegt de man die ons helpt en die ik snel even vraag wat er normaal is aan fooien in dit land (10% is ok, meer is beter). We zien ook nog een mooie varaan onder ons terras. De kinderen duiken nog snel het water in en dan gaan we eten. Overal staan borden met waarschuwingen voor de hippo’s en crocodiles, niet gezien helaas. Het eten is erg goed en het personeel vriendelijk. De huisjes en de hele opzet is fantastisch. We sluiten de dag af met een drankje en vallen rond 9:00 uur allemaal gewoon in slaap. De kinderen boven en wij beneden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaap

Actief sinds 07 Juli 2015
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 2657

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Zuid Afrika en Mauritsius

Landen bezocht: