07.07 Kruger Park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jaap Brinkman - WaarBenJij.nu 07.07 Kruger Park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jaap Brinkman - WaarBenJij.nu

07.07 Kruger Park

Blijf op de hoogte en volg Jaap

07 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag worden we gewekt door trompetterende eenden, ibissen blijkt later. Thomas was nog van plan de lion king op te zetten de zonsopgang mee te maken, niet gelukt. Na een goed ontbijt met heerlijke omeletten gaan we naar het Kruger Park. Allemaal best spannend. We komen aan bij de Phabeni gate. Marijke heeft zich goed ingelezen en we schaffen een wildcard aan voor de familie. Geldig voor alle parken en eenmalig 3300 Rand. Met 3 x park ben je even duur uit. Aangezien we van plan te zijn de big 5 te spotten hebben we meer dan 3 x safari op het programma staan.

Snel spotten we de Impala. We blijven staan en omdat het erg rustig is rond deze tijd van het jaar, het is winter hier, hebben we alle tijd om foto’s te maken. De Impala zal later nog honderd keer in grote getalen voorbij komen overigens. Niet lang daarna bij de waterplaats veel nijlpaarden en jongkies. Aan de overkant liggen ook enorme krokodillen. Ik wil alle beesten die we zien afvinken maar ik sta alleen in mijn drift om alles bij te houden. Aangezien ik ook nog moet rijden valt de discussie uit in mijn nadeel.

Alle vier hebben we een verrekijker en dat is geen overbodige luxe. Tevens een camera met telelens en een gewone camera van Frederique. Thomas heeft (hier nog wel) zijn I-phone die mooie foto’s maakt.
Al snel vinden we de olifanten en niet veel later de giraffe die bijna in de auto staat. Ik zie ook wat vogels maar die vallen in het niet bij de echte wilde beesten. Vervolgens komen we bij de main-gate, Marijke denkt van niet dus kan ik het niet nalaten toch even mijn raampje open te doen en een aantal Rangers te vragen waar we zijn. "Main gate Kruger Sir", prima dat bedoel ik.

We gaan naar het restcamp Skukuza en hebben een heerlijke lunch terwijl we uitkijken over de rivier. Skukuza is een aanrader en Frederique spot een mooi hanger voor haar kamer met de big 5. "mag ik die?". Tuurlijk schat, wel eerst even de big 5 spotten. We hebben de olifant en de buffel maar missen de leeuw, het luipaard en de neushoorn. Niet in de big 5 maar wel op de lijst staat de zebra. We krijgen het maar niet voor elkaar om deze te vinden vandaag.

Na een korte stop, ergens midden in het park waar je opeens je auto uit mag, gaan we een stukje lopen. Dit voelt gek, we hebben de leeuw nog niet gezien maar hij / zij wellicht ons wel. Als we verder gaan vinden we de leeuw. Dat is nummer 3. De leeuw ligt, zoals het hoort, op de rots en is niet van plan veel te doen. Prima, hebben wij je makkelijk op de foto.

We rijden door en vinden op weg naar de Numbi gate eindelijk de zebra. Deze beesten maken een bizar geluid. Het klinkt als een aap die blaft maar dan heel hard en hoog. Deze omschrijving heb ik verzonnen en heeft niet de goedkeuring van de hele familie. We komen nog wel met een betere. natuurlijk zien we naast de eerder genoemde dieren nog de Kudu, rode, blauwe en gewonde Duiker, bavianen en andere apen, gnoe en as we de gate uitrijden de wilde hond. Dat laatste klinkt niet zo spectaculair maar is het wel. Deze is bijna uitgeroeid en dat we nu zo een troep voorbij zien rennen is toch wel leuk.

Dan naar huis, in het donker door een niet zo goede buurt. Slechte keus, zeker ook omdat wij een absolute hekel hebben aan de TOMTOM die ons soms wel en meestal niet goed wijst (waarover later meer). We zien een wirwar aan kleine huisjes, krotten, autowrakken en heel veel mensen. Natuurlijk gebeurd er helemaal niets en komen we aan op de plaats van bestemming zonder kleerscheuren. Wel worden we door de staff van het hotel inderdaad gewezen op de gevaren van laat in de avond alleen op stap.